Translate

vrijdag 14 juli 2017

Voorbereiding

Zo Zeg; het is niet niks om een boek uit te geven, maar het is zeker ook een hele klus om een boekpresentatie voor te bereiden. Nog twee nachtjes en dan is het zo ver. Dan zien we of alle losse eindjes bij elkaar komen.
Waar zullen we de presentatie houden? Twee zalen die in aanmerking kwamen vielen af vanwege verbouwing en/ of sluiting. Maar uiteindelijk een zaal gevonden waarvan ik dacht, waarom kwam ik daar niet eerder op: De Meentwerf. Fijn contact met Lot van de Meentwerf. 
Toen kwam het vinden van een datum waarop de meeste genodigden zouden kunnen komen. Dat werd vreemd genoeg 16 juli, vakantietijd.
Op zoek naar een beamer. Mijn lieve onvolprezen Buuf helpt me weer uit de brand. Al weken staat een beamer van haar werk hier te wachten tot hij zijn klus kan doen. Geluid regelen.. via Lot, check.
Uitnodigingen, wie nodig je uit. Een zaaltje met max. 50 plaatsen, hoeveel mensen nodig je dan uit? 70/ 80, want de helft komt toch niet. !? Het blijft spannend. Ik heb nu bijna 50 aanmeldingen binnen. En de mensen die niet reageren, betekent dat ja, ik kom, of nee, ik kom niet?

Nog extra boekenleggers besteld.
Papieren tasjes gezocht en gevonden.
Oh ja, paarse stift meenemen, voor het signeren van de boeken.

Nog twee dagen te gaan.
Herschrijven van de diaserie.
Nieuwe boekjes bestellen die op het laatste moment gebracht worden, het wordt namelijk te laat om ze op te sturen. Oh, kijk nou, 50 in plaats van de bestelde 15 boekjes. Nou ja, dat regelen we later wel weer.
Zenuwachtig? Ja, toch ook wel een beetje.

Mijn zusje uit Barcelona komt, en mijn broer uit Colusa, californië is al overgevlogen, Vrienden uit Duitsland, Familie uit Limburg en Brabant, vrienden uit Doesburg, Utrecht, Diemen, Amsterdam en dichterbij komen langs. Collega's van het rolstoelwandelen komen, geweldig vind ik dat. Van verschillende kanten krijg ik de vraag: zullen we een hapje eten na afloop? Ach, kon ik mijzelf maar opsplitsen. Ik wil iedereen genoeg aandacht kunnen geven, maar hoe.
Met Lot en Annet heb ik afgesproken dat zij de koffie en thee doen.
Jammer, Esther van de Droomvallei is verhinderd. Haar auto is totalloss.

Gelukkig is Corry van Zinexprez ceremoniemeester deze middag en ze wijst mij erop dat ik moet genieten, en de zorgen aan anderen overlaten. Haha. ze heeft gelijk. Het zijn maar twee uurtjes, maar het zijn wel mijn twee uurtjes...


2 opmerkingen:

Hetty zei

lieve Saskia, wat prachtig om te lezen dat zoveel lieve mensen komen. echt heel bijzonder. ik kom ook want ik wil heel graag meegenieten. ik wens jou ook een fijne middag toe, geniet er van.liefs van mij , Hetty

Saskia zei

Kan niet wachten om je te zien! Tot morgen.